1/26/2010

A guerra dos áridos


A importación desde Holanda dun novo e rendible material construtivo abre un enfrontamento entre a empresa coruñesa que o comercializa e os canteristas, que aseguran que é contaminante

Novo produto, novas frontes. A progresiva implantación en España dun novo e rendible material de construción deixou ao descuberto a guerra aberta no sector dos áridos en Galicia. A Asociación Galega de Áridos (AGA) acusou onte á empresa coruñesa Construcións Manmer de "importar e vender material contaminante procedente de Holanda" e pediu á Xunta que paralice "de forma inmediata" a comercialización destes áridos para a construción porque poderían ser perigosos para a saúde. A firma, con sede en Pontedeume e nave no polígono de Vilar do Colo (Fene), nega as acusacións, esgrime as autorizacións da UE e as análises químicas de todos os seus cargamentos para demostrar que cumpre coa normativa e achaca a denuncia de AGA á "competencia" que fai aos canteristas co novo negocio, que xa se está empregando nunha vintena de obras da provincia da Coruña, como o porto exterior de Ferrol.

O material, coñecido como ARA, procede dos restos de estradas moídas en Holanda e ata agora non se había empregado en España, onde o sistema de reciclaxe é diferente. A trasfega do material (medio millón de toneladas en só seis meses), que chega por vía marítima ao porto exterior de Ferrol e almacénase na nave que a firma ten no polígono industrial Vilar do Colo, en Fene, xa provocou en outubro a denuncia dos ecoloxistas.

Expediente anterior

Entón, a Xunta abriu un expediente á empresa por supostos vertidos oleosos ao río Baa, preto da súa provisión, aínda que desde a dirección de Manmer aseguran que esa investigación pechouse porque as análises realizadas entón por Augas de Galicia daban niveis de toxicidade permitidos. Agora, a arremetida chega desde a Asociación Galega de Áridos -que agrupa a 57 empresas propietarias de 39 canteiras en toda a comunidade-, que onte presentou un informe de investigadores da Universidade de Santiago segundo os cales a presenza de metais pesados (hidrocarburos policíclicos aromáticos, con elementos cancerígenos) no árido almacenado en Fene "supera os niveis de referencia para a protección da saúde e dos ecosistemas". Segundo o informe encargado pola asociación e asinado entre outros por Felipe Macías e Manuel Bao, "a súa utilización como árido é desaconsejable en todos os casos en sistemas superficiais". Os canteristas denuncian que o material importado desde Holanda non pasou polos fornos de descontaminación do alcatrán tal e como esixe a lei dos Países Baixos.

Con todo, desde Manmer aseguran que as análises da USC non son fiables, porque avalían a presenza de metais pesados sumando todas as mostras, en lugar dunha a unha.

E, ante todo, a firma difundiu onte o chamado Marcado CE, o permiso oficial en toda a UE que autoriza a comercialización de calquera produto en todos os países membros e, polo tanto, certifica a súa salubridade. Ademais, Manmer tamén mostrou as analíticas polas que pasa cada un dos cargamentos no porto holandés, e que tamén avalan os niveis de contaminación.

A empresa engade que ese material -que en España está autorizado para zahorras e cemento-adoito- xa se emprega desde fai tempo noutros países europeos como a propia Holanda, ou Lituana "onde o están usando como recheo para un porto, é dicir, bótano directamente ao mar".

Segundo Manmer, "o único obxectivo" da denuncia dos canteristas é sementar o temor entre os seus clientes e boicotear así a competencia que lles está facendo aos materiais tradicionais dos seus asociados. "E se non o vendemos nós, venderao outra empresa de Barcelona, quedarán o negocio os cataláns, porque isto é totalmente legal", advirten desde a firma, que ademais anuncia que porán unha denuncia contra a Asociación "por danos e prexuízos".

Unha das obras galegas nas que se usa o ARA é o porto exterior de Ferrol, en concreto na pavimentación da chaira da segunda fase do dique. Desde a Autoridade Portuaria da cidade confirmaron onte que tanto a recepción dos cargamentos de ARA como o seu uso na obra "cumpre cos requisitos exixibles para o seu uso". "Se non fose así, xa nin entraría no peirao".

En calquera caso, a Xunta anunciou onte que, ante a denuncia da asociación, abriu unha investigación e xa solicitou probas a unha empresa independente para determinar "se cumpre ou non a normativa".

laopinoncoruña.es

Vieiros: Galiza Hoxe

copeferrol.es

elcorreogallego.es (comentario nº 4)

Sem comentários: