A lancha de Mugardos parece tocar fondo. De forma case definitiva. Tras ser un transporte público máis entre ambas as marxes da ría e trasladar a numerosos traballadores e estudantes, a embarcación comezou o seu declive nos oitenta, cunha ponte das Pías que exercía a súa misión e o auxe do automóbil.
Foi a partir dese momento cando comezou a converterse nun medio máis turístico que outra cousa. Pero tamén nese terreo foi caendo, aos poucos, en picado. Ata tal punto que o 30 de setembro do 2002 deixou de funcionar de forma regular durante todo o ano para pasar a un formato esporádico que se activa só no verán e, ocasionalmente, durante a Semana Santa.
E agora, case nin iso. O motivo? É claro. Navega baleira. A falta de pasaxeiros estalle provocando unha prolongada agonía. Ata tal punto que, este estío, deixará de funcionar antes de tempo. Así o confirmou onte o empresario Francisco Fernández Cabana, propietario das embarcacións que fan nove traxectos ao día desde Ferrol e outros tantos desde Mugardos. Comezou o 1 de xullo e estaba previsto que concluíse o 15 deste mes. Botará o cadeado ás súas viaxes regulares un par de días antes. Mañá finaliza o seu servizo.
As cifras son demoledoras. A tempada comezou pondo en servizo o Rías Altas Uno, con capacidade para 150 pasaxeiros. Ofertaba, deste xeito, 2.700 prazas ao día sumando todas as viaxes, tanto as saídas da cidade como desde Mugardos. Cal foi a media de uso? Segundo Fernández Cabana, "entre corenta e cincuenta persoas por xornada". Moitos traxectos fanse "sen ninguén, só porque hai que facelos para cruzar a ría e recoller a quen poida haber no outro lado, se é que hai alguén". Xullo, relata, foi "malo". Agosto, "regular" e Setembro "fatal".
A escaseza de viaxeiros xa provocou que a comezos de agosto o empresario decidise dedicar a ese servizo outra lancha. A Teide II, con 80 prazas, parecía máis adecuada para a escasa demanda. Aínda así, tamén navegou só coa súa tripulación en moitas ocasións. Mentres outras opcións como os cruceiros pola Ría e, sobre todo, esas rutas nocturna con cea incluída promovidas polo Concello durante os fins de semana si resultaron ben, a liña regular Ferrol-Mugardos séguese afundindo.
Hai algunha receita? Para Fernández Cabana só é viable que o asunto resulte máis atractivo cunha rebaixa no prezo do billete. Hoxe, cada usuario paga tres euros pola ida e outros tantos pola volta. Seis en total. O empresario alerta, no entanto, de que el non pode asumir desconto algún polo feito de que "así non nos daría xa nin para mantemento".
Apela á necesidade de que "sexan as administracións públicas as que colaboren, porque parece que aquí a todo o mundo gústalle a lancha, gusta moito vela, pero subir non se sobe ninguén". Desa cooperación pública fai xa sete anos que se fala, pero non se concretou máis que con apoios esporádicos. A lancha, así, espera algún tipo de respiración asistida para, polo menos, seguir viva.
Sem comentários:
Enviar um comentário